Børneloppen Franchise

Öppna Børneloppen-butik i Sverige

Secondhand med barnprylar

Vill du öppna en Børneloppen-butik?


Om du kan säga "ja" till alla dessa frågor, kanske du är vår nya affärspartner. Du har en stark kommersiell bakgrund, du tror på briljant kundservice och du vill göra skillnad för miljön, kunderna och dina anställda.

  • Letar du efter nya affärsmöjligheter?
  • Har du en stark kommersiell bakgkrund?
  • Vill du vara del av ett framgångsrikt cirkulärt koncept?
  • Kan du investera i ett nytt projekt?
  • Tror du på affärsmöjligheter inom hållbarhet?
  • Vill du göra en mätbar skillnad för miljön?

Vad är Børneloppen?


Børneloppen är ett cirkulärt koncept som startade i Köpenhamn 2016. Två mammor - Johanna och Sofie - ville göra det lättare för familjer att köpa och sälja secondhand. Vårt koncept har växt till 18 butiker, men vi har precis börjat. Vi kan ge dig best practice från 18 butiker, branschens bästa it-system och fantastiska affärsmöjligheter. Børneloppen är nu redo att expandera med fler butiker och vi söker därför franchisetagare samt master-franchisetagare på nya marknader.

Vanliga frågor (FAQ:s)

Bilder från tidigare öppningar

Våra förväntningar

  • Du förstår vikten av utmärkt kundservice
  • Du är villig att spendera tid och pengar i ditt eget företag - och din familj stöttar dig!
  • Du förstår behoven hos målgrupp (barnfamiljer)
  • Du kommer vara frontfiguren för din lokala marknadsföring
  • Antingen är du redan en superanvändare av sociala medier - eller vill bli det!
  • Du kommer arbeta heltid med att utveckla varumärket - våra franchisetagare är INTE passiva investerare!

Prisbelönt koncept


Børneloppen har vunnit "Bästa hållbara initiativ" 6 år i rad av Børn i byen i Danmark. Vi gör också skillnad för miljön - genom att våra kunder köper secondhand av bra kvalitet har de sparat miljön på över 1,3 miljarder toalettspolningar och en CO2-besparing som svarar till över 108 miljoner km i bilkörning.

Vi erbjuder dig

Välbeprövat koncept på växande secondhand-marknad

Professionellt stöd för uppstart, daglig verksamhet och utveckling

Allt-i-ett it-system, skräddarsytt för ditt företag

Ett nätverk av franchisetagare som aktivt delar best practise och idéer

Marknadssupport

Kontinuerligt stöd till affärsutveckling

FleaNet - vårt intranät för intern kommunikation

Analyser och rapporter för att förbättra ditt resultat

Mitt Børneloppen


Mitt Børneloppen är Børneloppens IT-system som sköter din dagliga verksamhet. Det är ett komplett system med onlinebokningar, kassasystem, prisetiketter, kundinloggning, miljökalkylator (vatten- och C02-besparingar) och försäljningsrapportering. Våra säljare har en egen inloggning till Mitt Børneloppen och kan löpande lägga till fler prisetiketter och följa deras försäljning online. Vi har automatiserade e-postmeddelande till säljarna och på hemsidan kan man anmäla sig till nyhetsbrev. Som franchisetagare kan du alltid följa med i butikens nyckeltal och du kan i realtid jämföra dina siffror med andra Børneloppen-butiker. Mitt Børneloppen uppdateras flera gånger årligen och vi har två huvudprinciper i vår it-utveckling: det ska vara lätt att använda och automatiserade processer ska säkerställa att du minimerar din tid på administrativa uppgifter. Pssst! Vi har en hemlighet: Vi har en Børneloppen-app på väg!

"Lyssna på dem som har varit i branschen längre än dig"


"Som nyetablerad egenföretagare är det tryggt att ingå i ett större nätverk där vi kan dela kunskap med andra som är i exakt samma situation som vi själva. Du kan alltid lyssna eller få goda råd från dina franchisekollegor som har varit i branschen längre än du har. De har mycket erfarenhet och det finns absolut ingen anledning att göra ett misstag som någon annan i kedjan redan har lärt sig av." (Emilie Albjerg, franchisetagare Børneloppen Odense)

Vi stödjer dina marknadsföringsaktiviteter

  • Välbeprövat koncept som är marknadsledande på nuvarande marknader
  • Tillgång till best practise för marknadsföring och sociala medier i hela franchisenätverket
  • Kontinuerlig mätning och analys av dina marknadsföringsresultat
  • Grafiskt material anpassat till den lokala marknaden
  • System för automatiserade e-postmeddelanden
  • Marknadsföringsutbildning

Vi stödjer din affärsutveckling

  • Hjälp med projektledning från A till Ö när du öppnar din första butik
  • Kontinuerliga supportbesök - vi stöttar din utveckling
  • Månatliga rapporter om ditt företags resultat (försäljning, sociala medier)
  • Inköpsavtal på märkesvaror
  • Årlig Kickoff med andra franchisetagare
  • Marknadsföringsutbildning

Vårt kompletta it-system ger dig stöd

  • Komplett affärssystem med hemsida, POS-gränssnitt, säljargränssnitt och köpargränssnitt
  • Integration med lokala betalningssystem
  • Integration med E-conomic bokföringssystem
  • Børneloppen App med inloggning för säljare och kundklubb
  • Lyckohjul för att samla prenumerater till nyhetsbrev
  • Business Intelligence med livedatarapporter
  • Intern kommunikationsplattform (intranät) FleaAcademy för att stödja din interna kommunikation och dela best practise
  • It-support till butiksägare

NU är den perfekta tiden!


Hållbarhet är en av de största trenderna just nu - en långsiktig megatrend som stödjer Børneloppens tillväxtpotential. Dessutom pressar inflationen familjer att fokusera på billiga alternativ till barnartiklar. Med andra ord, NU är den perfekta tiden att öppna en Børneloppen-butik - vi har både långsiktiga (hållbarhet) och kortsiktiga (inflation) trender som lyfter vår verksamhet. Så, vad väntar du på? Skicka ett email till franchise@boerneloppen.dk.